Liity jäseneksi

Jäseneksi voit liittyä etusivulla vasemmalla olevista linkeistä. Samalla lomakkeella voit liittyä sekä Tehyn jäseneksi että suoraan ammattiosastomme jäseneksi. Jos et ole välittömästi ennen liittymistäsi ollut Tehyn jäsen, voit täyttää lomakkeen sähköisesti ja lähettää sen sähköisesti eteenpäin. Jos olet jo tehyläinen, mutta haluat vaihtaa ammattiosastoomme, muista laittaa lomakkeeseen ammattiosasto-kohtaan numeron 254! Jos olet toisen ammattiliiton jäsen, muista irtisanoa jäsenyytesi vanhasta liitosta. Tehy voi irtisanoa jäsenyytesi ainoastaan toisesta työttömyyskassasta, mikä on eri asia kuin liiton varsinainen jäsenyys!

Muista tulostaa samalta sivulta myös työnantajalle toimitettava perintälomake, ja huolehdi seuraavan palkanmaksun yhteydessä (palkkatositteesta), että jäsenmaksu on veloitettu ansioistasi. Jos jäsenmaksua ei vielä ole peritty, kannattaa työnantajalta kysyä tilanteesta ja pyytää joko huolehtimaan asia jälkikäteen seuraavan palkanmaksun yhteydessä, tai hoitaa itse erillismaksuna. Viitenumeron saa tarvittaessa keskustoimistolta.

Huomioithan, että opiskelijajäseneksi liittymiseen on eri lomake. Opiskelija ei liity ao:n jäseneksi - vasta valmistumisen jälkeen ao:n jäsenyys on ajankohtainen. Se, minkä ao:n jäseneksi liittyy, kannattaa luonnollisesti valita työpaikan mukaisesti. Jos työllistyy yksityissektorille, eli ei siis terveyskeskukseen, sairaalaan tai muuhun kunnan tai valtion ylläpitämään työpaikkaan, kannattaa liittyä yksityisalojen ammattiosastoon! Ammattiosastoluettelon löytää Tehyn sivuilta http://www.tehy.fi/jasenelle/ammattiosastosi/ammattiosastoluettelo/?E47405P_=dep/list/area_id/3, jossa on kaikki Satakunnan alueen ammattiosastot lueteltuna.