Historiaa

• Kauden 2015-2016 puheenjohtajaksi valittiin Marjaana Lammi. Järjestäytymiskokouksessa tammikuussa valitaan hallituksen muiden tehtävien haltijat.

• 2013-2014 puheenjohtajana toimi pestiin uudelleen valittu Jaana Sävel. Sihteerinä toimi tälläkin kaudella Eerika Reunanen ja taloudenhoitajana Kristiina Laiho. Jäsensihteeriksi valittiin uusi hallitusjäsen Mirka Silmu.
  • Kauden aikana ammattiosaston eli yhdistyksen dokumentit ja asiakirjat laitettiin systemaattisesti järjestykseen. Toiminta helpotti ja nopeutti myös toiminnantarkastajien työtä.
  • Ammattiosaston toiminnassa painopiste oli koulutuksessa,  jäseniä kannustettiin osallistumaan erilaisiin edunvalvonta- ja ammatillisiinkin koulutuksiin. Ammattiosasto on pyrkinyt tukemaan tarvittaessa koulutuksia myös rahallisesti, joko kustantamalla maltillisia osallistumismaksuja tai rajoitetusti ansionmenetyksiä koulutuspäivien osalta. Erityisesti jäseniä on kehoitettu hyödyntämään Tehyn monipuolista koulutustarjontaa.
  • Erityisesti pyrittiin tukemaan yksinään tai hyvin pienissä työyksiköissä työskenteleviä jäseniä. Edunvalvonnallisia haasteita ei käytännön toiminnassa ollut, yksittäisten jäsenten edunvalvontaa tuettiin mahdollisuuksien mukaan ja liiton tukitoimien avulla.

• 2011 - 2012 kauden aloitti edellisessä syyskokouksessa puheenjohtajaksi jälleen valittu Eliisa Kähtävä, joka kuitenkin siirtyi heti 2011 alkuvuodesta syrjään ammatinvaihdon ja täysipäiväisen opiskelun vuoksi.
  • Kevätkokouksessa uudeksi puheenjohtajaksi valittiin aiemmin jäsensihteerinä toiminut Jaana Sävel.
  • Järjestäytymiskokouksessa varapuheenjohtajaksi valittiin Minna Kalliomaa ja uudeksi jäsensihteeriksi Marjaana Lammi (aik. Luotonen). Hallituksen ulkopuolelta sihteeriksi kutsuttiin Eerika Reunanen ja taloudenhoitajaksi Kristiina Laiho.
  • Ammattiosaston ja samalla koko liiton 30-vuotisjuhlia vietettiin aluen muiden ammattiosastojen kanssa Porin Kirjurinluodossa 8.6.2012 ICCO-Rock -tapahtumassa. Hienosta illasta, tarjoilusta ja musiikkipitoisesta ohjelmasta oli nauttimassa satoja tehyläisiä kaikista Satakunnan ammattiosastoista!
  • SuomiAreenan kansalaistorilla olimme Tehy-teltassa molempina kesinä testauttaen kävijöiltä käden puristusvoimaa ja tiedottamassa liiton ja ammattiosaston toiminnasta.
  • Ammattiosaston ensisijainen painopiste kuluneella kaudella oli viestinnän ja läpinäkyvyyden parantaminen. Nettisivujen informatiiviseen antiin pyrittiin panostamaan, jäsenet saivat kohtuullisesti infoa sähköpostitse ja kahdesti lähetettiin sähköpostiosoitteettomille paperipostia.
  • Huolimatta vaihtuneista TES-kausista ammattiosastolla ei ollut erityisen haasteellisia edunvalvontaan liittyviä tehtäviä. Uusitut työehtosopimukset päättyvät pääsääntöisesti 2014 alkuvuonna.

• 2009 - 2010 puheenjohtajana toimi viidennen kerran peräkkäin pestiin valittu Eliisa Kähtävä. Sihteeriksi valittiin Eerika Reunanen, taloudenhoitajaksi Kristiina Laiho ja jäsensihteeriksi Jaana Sävel.
  • Ensisijainen painopiste kaudella oli jäsenetuuksien laajentamisessa liikunnallisiin palveluihin.
  • Ammattiosaston edunvalvonnalliset toimenpiteet koskettivat lähinnä yksittäisiä jäsenten työasioita.
  • 2010 osallistuimme ensimmäistä kertaa SuomiAreenan kansalaistorille Tehy-teltassa mitaten verenpainetta, jakamalla pieniä Tehy-aiheisia tuotteita sekä kertomalla liiton ja ammattiosaston toiminnasta teltassa käyneille kulkijoille.